Foto: Pexels
Podimo er en tjeneste som de fleste efterhånden kender. Efter at podcast-bølgen skulle ind over Danmark, er populariteten kun steget hos befolkningen. For kun ganske få år siden var begrebet "taleradio" ikke noget man brugte så meget, eller noget man talte om i hverdagen. I dag er sagen dog en helt anden. Det er blevet en hyppig forekomst, at folk kan sidde og anbefale podcasts til hinanden. Man kan så sandelig sige at danskerne har fået åbnet øjnene op for dette medie, og at de efterhånden har kastet sig over det på samme måde som de har med tv-mediet.
En af årsagerne er, at podcasts appellerer til mange danskeres hverdag. Har man travlt, kan man let høre en god podcast både til og fra arbejde. Dette gælder uanset om man kører i bil eller er gående. Så det er et fleksibelt medie med bred appel.
En prøveperiode er en god indgangsvinkel
Er man ny i podcast-verdenen, kan det være svært helt at vide om det er noget der vil have vedvarende interesse. Man har måske hørt om hele podcast-feberen og alle de mange anbefalinger, hvilket har skabt nysgerrighed for at prøve det af. Det er således, at mange går ind på hjemmesiden med denne nysgerrighed, men kan blive skræmt lidt væk af prisen. Dette kan skyldes, at en abonnementsordning kan få mange til at tøve. Man er i tvivl om hvorvidt man i den travle hverdag vil huske at melde det fra igen, hvis det ikke er noget man ender med at holde af. Og der er få ting som er mere frustrerende end at betale for noget, som man ikke bruger.
Dermed kan en rabatkode, som aktiverer en gratis prøveperiode, være noget der kan få flere til at prøve podcast-verdenen for første gang. På rabatkongen.dk kan man eksempelvis med en knaptrykning aktivere en Podimo rabatkode som giver 45, 60 eller 70 dages gratis. På denne måde har man en fri periode, hvor man kan afprøve hvorvidt det er noget der kan skabe en vedvarende interesse og begejstring. Man kan næsten sammenligne det med prøverummet i en tøjbutik, hvor man lige skal se størrelsen an, inden man for alvor springer på.